Projecten

Hier vind je een overzicht van mijn belangrijkste projecten, inclusief beschrijvingen




Afbeelding Project X

Snoepwinkel

Dit project heb ik volledig zelfstandig uitgevoerd. Ik had drie weken de tijd om een webshop voor een snoepwinkel te bouwen, waarbij ik alles van ontwerp tot realisatie zelf heb gedaan.

De opdracht bestond uit het maken van een functioneel ontwerp met wireframes, een activity diagram en een databaseontwerp. De website toont producten met afbeelding, beschrijving en prijs, is responsive, en de producten komen uit een database. Je kunt producten toevoegen aan een winkelwagentje, waarbij de inhoud bewaard blijft over verschillende pagina’s (sessie) en de bestelling wordt opgeslagen in de database.

Verder moest de site er goed uitzien op grote en kleine schermen, volledig in HTML en CSS gebouwd zijn, en gebruikmaken van het Bootstrap framework. Ook moest je een aankoop kunnen doen via de webshop.

Gebruikte matrialen:
  • Html/Css/JavaScript/php/sql
  • Bootstrap/Chatgpt
  • VS Code/Trello/Word
  • Google
Snoepwinkel



Afbeelding Project Y

Talentenshow

Over twee weken, in een duo, hebben we de digitale ruggengraat gebouwd voor een lokale talentenshow. Het doel was om de functionaliteit van PHP en MySQL toe te passen.

Eerst moesten we regelen dat mensen zich konden inschrijven en kaartjes konden reserveren. Dus, we hebben de formulieren (HTML/CSS) gebouwd, en met PHP-code gezorgd dat alle ingevulde data netjes en veilig in de MySQL-database werd opgeslagen.

Daarnaast ontwikkelden we 2 pagina's waar de deelnemers en bezoekers worden getoond. Daar konden beheerders in real-time zien hoeveel deelnemers zich hadden aangemeld en hoeveel kaarten er waren verkocht. Deze gegevens werden dynamisch opgehaald uit de database.

Na 2 weken was er een werkende website waar je tickets kan kopen en je kan aanmelden ook kan je bezoekers/deelnemers zien.

Gebruikte matrialen:

  • Html/Css/Php/Sql
  • Copilot/Bootstrap
  • VS Code/Trello/Word
  • Google
Talentenshow



Afbeelding Project X

Netflix nabouwen

Ik had samen met een klasgenoot een project om Netflix na te bouwen in twee weken tijd. De foto links laat het eindresultaat zien. Als u de functionaliteiten wilt testen, kan dat via de link hieronder.

In het begin had ik een Trello-bord gemaakt, zodat ik een goede planning had voor de twee weken. Daarna hebben ik wireframes gemaakt en deze verwerkt in een document met de user stories. Vervolgens ben ik begonnen met een basic navbar uit Bootstrap. Daarna heb ik de pagina’s opgevuld met een carousel en kaarten. In week 2 heb ik de carousel en kaarten gevuld met foto’s van films en series. Toen heb ik de navbar afgemaakt en de website laten testen door klasgenoten. De gevonden fouten heb ik vervolgens verwerkt in het document.

Gebruikte matrialen:
  • Html/Css/JavaScript
  • Bootstrap/Chatgpt
  • VS Code/Trello/Word
  • Google



Afbeelding Project Y

Studie Dashboard

In een periode van twee weken heb ik zelfstandig een applicatie ontwikkeld om de persoonlijke studievoortgang inzichtelijk te maken via een dynamisch dashboard.

Het project begon met een gestructureerde aanpak: Trello-planning, het vastleggen van user stories en het ontwerpen van wireframes. De technische realisatie startte met het opzetten van een relationeel datamodel om studieresultaten aan diplomavoorwaarden te koppelen.

Vervolgens heb ik de data-invoer en verwerkingslogica gebouwd om de voortgang te berekenen. Het eindresultaat is een webapplicatie met visualisaties (tabellen/grafieken) die de status van alle summatieve onderdelen helder weergeven. Het project is afgesloten met testen en het verwerken van feedback.

Gebruikte matrialen:

  • Html/Css/JavaScript/sql
  • Copilot/Chatgpt
  • VS Code/Trello/Word
  • Google
Studie Dashboard



Afbeelding Project Z

Front-end Development

Ik had een project om front-end examen te bouwen in 1 week tijd. De foto links laat het eindresultaat zien. Als u de functionaliteiten wilt testen, dat kan via de link hieronder.

Dit was mijn eerste programmeerexamen. Hierbij kreeg ik bepaalde foto’s met een thema over een nieuwe hotspot. De website bevatte een activiteitenpagina waar bezoekers verschillende activiteiten konden bekijken, een overzichtspagina met de geschiedenis en achtergrondinformatie over de hotspot, en een reviewspagina waar gebruikers hun ervaringen konden delen. Bij het onderdeel 'Praktische informatie' zijn ook de belangrijkste gegevens en een Google Maps-kaart geïntegreerd zodat bezoekers eenvoudig de locatie en andere relevante informatie konden vinden.

  • Html/Css/JavaScript
  • Chatgpt
  • VS Code/Trello/Word
  • Google
Front-end examen



Afbeelding Project Y

Local multiplayer

Ik had samen met een klasgenoot een project om een 2D multiplayer game te bouwen waarin je een level moet halen door bijv: coins op te pakken en dat dan een portaal open gaat.Dit project duurde twee weken. De foto rechts laat het eindresultaat zien.

In het begin had ik een Trello-bord gemaakt, zodat ik een goede planning had voor de twee weken. Daarna hebben ik schetsen gemaakt en deze verwerkt in een document met de user stories. Vervolgens ben ik begonnen met een het basisdesign na te maken met een tilemap in Unity. Daarna heb ik een startscherm en eindscherm gemaakt. Als volgende heb ik scripts van oudere projecten gebruikt en verandert om te lopen en springen. In week 2 heb ik oppakbare coins neergelegt en het portaal geplaatst. Daarna heb ik een GUI scherm gemaakt zodat de scores op beeld worden laten zien. Waneer alle userstories geprogrammeerd waren heb ik de game laten testen door klasgenoten. De gevonden fouten heb ik vervolgens verwerkt en in het document gezet.

Gebruikte matrialen:

  • Unity/C#
  • VS Code 2022/Chatgpt
  • Trello/Word
  • Google



extra projecten

Project 1
Memory game

Mijn klasgenoot en ik hebben een memory game gemaakt in C#. We hadden twee weken de tijd om het te ontwikkelen. Het spel werkt zoals een klassiek memory-spel: u moet paren van kaarten vinden. Zodra u alle kaarten hebt omgedraaid krijgt u te zien hoe lang u erover hebt gedaan om het spel uit te spelen.

Project 2
Mole mash

Bij de Mole Mash game hebt u 3 levens en is het de bedoeling om een zo hoog mogelijke score te halen door op de mol te klikken zodra deze verschijnt. Elke keer als u mist, verliest u een leven. Naarmate u score stijgt naar 25, 50 en 75 punten, gaat de mol steeds sneller bewegen, waardoor het spel uitdagender wordt.